Säffle!!

Nu är jag hemma igen efter min tripp till Säffle =)
Har varit riktigt skönt att bara få vara hemma med mamma och myst =)

I lördas när jag kom dit så gick jag på rund vandring... Mamma bor i källaren och lillasyster på vinden, Det vart mycke spring fram och tillbaka =)¨
Men jag skulle göra mycke för mammas lgh. Såååå himla mysig. Synd att det inte finss några såna i Örebro. Har aldrig sett några RIKTIGT mysiga lgh i örebro. Men men. Man kan ju inte få allt =)
På kvällen sen drog jag, mamma och Jocke till Harry´s. Det var Torgny Melins som spelade.... Jag missade dom =) Hihi.
Sen vart det natten och hem till sängen =)

Söndagen gjorde vi i nte såå mycke. Hjälpte mamma med att flytta kartonger från källare till vind, från pannrum till vind och källare. Tur att lillasyster och hennes vän va med och hjälpte oss. Det gick ganska fort ändå. Sen va det film tittande resten av kvällen =)

Och idag Måndag så åkte jag hem =)
Bussen skulle gå 14.15. När kl är 14.30 så har bussen inte kommit än...... Och jag kan säga att det var SVIN KALLT och storm medans jag väntade. Iaf jag ringer Säfflebussen och frågar vart den har tagit vägen...... Jag pratar med dom i ca 13 min innan dom ger mig ett svar på att bussen är lite sen..... LITE. Bussen kom 35 min sent..... Gissa om jag va arg...... Men dom körde ikapp sen så jag va bara 25 min sen hem.... =)

När jag kom hem så gick jag till Marcus. Han va och handlade mat till oss =) Sen skulle vi göra julgodis =) Kul att han vill göra sånt. Vi som inte ens äter det =) Men vi ska bjuda barnen och dom andra på det =) Hoppas att det är gott nu.
Vi har ju inte smakat än då det skulle stå i kylskåpet i minst 4 timmar. Och jag tyckte attd et var lite sent att äta det nu =).
Jag somnade som hemma hos Marcus. tycker lite synd om han. Jag somnar alltid när jag är där. Han sa det oxå när jag kom. Ska du sova nu?? =) Men jag sover sååå skönt där. Hemma somnar man ju aldrig =) Som nu tex är kl 00.36. *suck* men men

Tack min älskade mormor för vantar och sockarna. Vill ha mera vanatr och sockar. Mörk gråa el svarta. Har ju inag sockar förutom dom jag fick nu =). Så jag skulle vilja beställa lite fler =) *Blink* *Blink*

Har läst ut den sista boken jag hade som Lotta Thell har skrivit.... Snyft. Vill såååå gärna ha den sista boken. men den har ju inte kommit ut i pocket än.... Tycker inte om dom inbundna böckerna. Så jag får vacker vänta =) Sen tycker jag oxå att det är onödigta tt köpa en bok fär ca 159 kr när dom senare kostar 36 kr.... Men det är ju jag det =)

Nej nu är det nog sängen.... Måste bara hitta en ny bok att läsa nu. Annars så lär jag väl aldrig somna.

Puss och godnatt

// Petra

KOMMENTARER
Postat av: mamma

Härligt att ha dig hemma..

Kul att du var med ut även om du inte såg så

mycket av Torgny Melins...



krammmmmmmmm

2008-12-28 @ 08:53:47

Kommentera något här:

Om du tycker om min blogg får du gärna följa den på bloglovin
bloglovin
Namn:
Mins mig!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0