100.....

100 onödiga saker om mej!

ALLMÄNT!
1. Namn (För & Efter): Petra Karlsson
2. Smeknamn: Plutt, Plutten
3. Ögon: Blå
4. Längd: 150
5. Hår: Kort och svart
6. Syskon: Annika 27, sandra 21
7. Tycker du om att sjunga i duschen? Japp, jag och min vackra röst
8. Tycker du om att sjunga på toaletten: Ja, lika som förra frågan
9. Födelsedag: 24 Maj
10. Stjärntecken: Tvilling
11. Adress: Hemma
12. Kön: Jag har en snippa, resten kan ni räkna ut själva 
13. Höger eller vänsterhänt: Höger
14. Vad söker du i ett förhållande: Kärlek, omtänksamhet och den lite annat gos!
15. Har du någonsin varit otrogen: ALDRIG... USCH
16. Civilstånd: Singel =(
17. Har du bil: Japp, fast skulle gärna vilja ha en ny
18. Vilken bil har du haft/önskar du dig: Jag har en golf 2:a men skulle vilja ha en toyota corolla


FAVORIT:
19. Film: Det är många
20. Favoritlåt: ojdå, kan inte komma på nån speciell
21. Band/Sångare: Takida
22. Tv: Serier!  Desperate Housewives, CSI, mm
23. Skådespelare: Brad Pitt, Edward Norton, Morgan Freeman, mfl mfl
24. Skådespelerska: Jennifer Anistone, Sandra Bullock, Julia Roberts
25. Mat: Marcus och Malins
26. Favoritnummer: 7
27. Tecknat: Allt nästan
28. Disneyfigur: Måste jag välja?
29. Färg: Måste jag välja här oxå.... Jag tar nog svart

KÄRLEKSLIV:
30. Planerar du på att skaffa barn? Kanske inte just nu
31. Vill du gifta dig: Japp, men ja måste ju hitta min prins först
32. Vid vilken ålder vill du skaffa barn? Jag hade gärna haft barn nu men jag är inte riktigt klar med allt än. men snart så
33. Hur gammal vill du vara när du gifter dig: 25
34. Kommer du att ha barn när du gifter dig: Kanske
35. Har du en pojk/Flick-vän: Nej
36. Är du förälskad: Japp
37. Skulle du kunna vara otrogen mot någon: Fortfarande inte...


VÄLJ DET DU TYCKER BÄST OM:
38. Musik/Tv: Tv
39. Pojkar/Flickor: Beror på vilken situation
40. Rosa/Orange: ROSA
41. Festar/Sitta hemma: Både och
42. Sommar/Vinter: SOMMAR
43. Dag/Natt: Dag
44. Hänger/Tar det lugnt: Hänger "Yo"
45. Tråkigt/Roligt: Roligt


OM DIG SOM PERSON:
46. Konstiga meningar: Öhhhh.....
47. Vilken skola går du i: KY... Behandlingassistent
48. Har du tagit droger: Alkohol och Tobak
49. Har du någon fetisch: Nopp
50. Hur långt är du beredd att gå på första daten: Beror på 
51. Hur skum är du: MYCKE
52. Vilka 5 personer gillar du mest och litar till 100% på: Malin, Malin, Storasyster, Marcus, Mamma 
53. Vad tycker du om själsfränder: I Like
54. Är det rätt att flirta när man har pojk/Flick-vän: Beror på 
55. När grät du sist: Ett tag sen
56. Vad är det som du inte förstår dig på när det gäller Killar/Tjejer: Dom är ju såååå långsamma, jag ska SNART.....
57. Är du glad: Ibland
58. Varför: Ibland mår man bara sämre och så är det
59. Vilken sak kan du inte leva utan: Min familj och mina vänner
60. Kärlek eller lust: båda
61. Soluppgång eller solnedgång: solnedgång
62. Diamanter eller pärlor: DIAMANTER
63. Silver eller guld: Shit the same
64. Har du någonsin badat naken: Säljvklart, i badkaret har man ju inga kläder... Dööööhhhhh 
65. Sover du med gosse djur: Nej men med snuttefiltar =)
66. Har du några piercings: Öronen, tungan och naveln
67. Vilken färg har dina underkläder just nu: Rosa
68. Vilken låt lyssnar du på just nu: Ingen
69. Vad är ditt riktnummer: 070
70. Vart vill du åka på din smekmånad: Hawaii
71. Vad är det mest romantiska du vet: Vackra ord och överraskningar
72. Vad är det första du lägger märke till hos det motsatta könet: Armarna
73. Favorit sport: Absolut ingen.... hatar sport
74. Vad gör dig glad: Familjen och mina vänner
75. Vilken är den nästa CD-Skiva du kommer att köpa?: Köpa???.....
76. Bär du kontaktlinser eller glasögon: Nopp
77. Vilket är det bästa råd du någonsin fått: Hmm.... vet inte
78. Har du vunnit någon speciellt pris: Jag vinna... hahahaha
79. Vilka är dina framtidsplaner: Bli rik och må bra
80. Vilken är den värsta sjukdom du har haft: Sjuk ihuvet =)
81. Vad gillar du mest? Komedi eller Skräck: Komedi
82. Över telefon eller personer emellan: Beror lite på
83. Kramar eller pussar: BÅDA SÅ KLART
84. Vilken låt reflekterar du dig med: It should have been me =)
85. Om du dog imorogn. Vem skulle du lämna allting till då? Har inget att ge...
86. Har du några fiender: Det har jag säkert
87. Vad är du mest rädd för: Döden
88. Vad skulle du hellre vara rik eller berömd: Rik naturligtvis
89. Vad är klockan i Albanien just nu: Ingen aning, det skiter jag i.
90. Om du hade 24 timmar kvar att leva. Hmm... leva loppan
91. Har du mött jultomten:Japp, många gånger, men det är ju för att jag är snäll.... eller hur?!
92. Om E.T kom och knackade på din dörr. Vad skulle du göra: Svimma
93. När var det senast du pratade med personen du tycker mest om: Ca 2 min sen
94. När känner du dig som vackrast? Med snygga kläder på
95. Har du några husdjur: Torsten fast han bor ju inte här
96. Vad har du för E-Mail adress: Gissa det du
97. När var det sist du var ledsen: Vet inte
98. Är du en alkoholist: Nej
99. Väldigt onödig info: Jag har ett mygg bet
100. Har du haft tråkigt när du gjorde detta testet: Ganska....


Jätte längesen!!!

Nu var det ju jätte längesen jag skrev. Men jag har inte varit hemma så mycke. Jag har jobbat. Men för det mesta så har jag leggat vid Siv och Tomas pool. Solat och badat. Det var nog det bästa dom har gjort någonsin, att bygga en pool. Det är sååå skönt!!! =)

Torsten har det jättebra. han  var ju borta i nästan 3 dygn. Men nu är han hemma igen.Och när han kom hem vart han så bortskämd, massor av räkor och godmat fick han, sen fick han sova i Tomas säng. Mammas lilla älskling =). Han har till och med lekt med barnen, hans om är jätte rädd för dom. Men vi sa åt dom att  man måste vara försiktig med katten och det har dom lyssnat till, så nu går det så bra!!! Filip uppfattade inte riktigt vad han hete så han trodde att vi sa Torsken.... Hahahhahaha..... så nu heter Torsten Torsken.

Vi har även flyttat Marcus nu. Han trivs sådär. Han har bott hos mig den senaste veckan, han har ju ingen tv men den ska komma nu i veckan. Han har väl sovit hemma hos sig ca 2 dagar. Men det har gått bra att umgås 24 tim om dygnet, Klart att det är skönt när han åker men man känner sig oxå lite ensam. Men men han bor ju ca 1 min härifrån. =)

Va och såg Mamma Mia..... SKIT BRA FILM. Den kan jag se igen. Malin har redan sett den 2 ggr  =). 

Det var så längesen jag skrev så jag kommer inte ihåg allt jag gjort under tiden som ni har fått väntat med ett inlägg. Men jag har ju skrivit lite av vad som har hänt!!!

Min cykel är iaf lagad, marcus lagade den åt mig... TACK. Nu i helgen så ska jag jobba för första gången under sommaren...känns lite jobbigt. Det är ju såååå mycke denna helg. Groopa festen i Fjugesta, Slottsfestivalen här och krögarfestivalen i Säffle. Jag vill ju gå på allt. =( Först funderade jag på om jag skulle byta helg men då har jag ju den förbaskade helgen kvar att jobba så det är lika bra átt jobba denna helg så blir jag av med det.

Nej nu har jag inte så mycke mer att ge er. 

Ska försöka att skriva snart igen. När skolan börjar sen så kommer allt att bli som vanligt med denna blogg =)

Puss puss

// Petra

 

Torsten!!

Nu har Torsten flyttat =( Men det har gått bra: Han tyckte att det var lite jobbigt i början, gick mest och skrek. Men så fort han såg mig och Marcus så vart han tyst. Vi åkte till Siv och Tomas med Torsten i tisdags och dom var inte hemma när vi kom, vilket kanske va bra. Han gick upp direkt och la sig under deras säng!!!!
Men när dom kom hem sen så kom han fram =) Då vart han så kelig.... sen kom ju Pyzen in, deras andra katt..... men Torsten han tog över på en gång "Hahahahha" Pyzen han mest fräste och reste ragg, men torsten har vände på arslet och gick därifrån=) Så nu har inte pyzen varit hemma på 2 dygn. Pyzen är ALLTID hemma på nätterna och sover alltid i Sivs säng.
Torsten är ju bra knäpp. han har aldrig sovit i sängen som vuxen katt, han slutade att äta blöt mat, det fick vi jämnt slänga och han är aldrig på bordet eller hoppar upp någon annanstans. men så åkte jag och hälsade på min lilla älskling i går, då får jag minnsan höra att min kära katt har sovit i sängen, ätit upp all blötmat och hoppat upp på köksbordet och lagt sig..... KNÄPPA KATT.  =)

Redan efter ett dygn så släppte dom ut honom... kanske lite tidigt tyckte vi!!! Men så gick han och skrek lite, tror att han letade efter sin älskade mamma =). Senare så kom barnen och han försvann =( Men så fort dom hade åkt så kom han genom kattluckan =) Han är ju så smart min kisse, (det är jag som har lärt han massa saker ) =). Så nu springer han in och ut ut och in hela tiden, han tycker det är jätte roligt att han kan komma och gå som han vill. Bortskämd är han iaf, dom kelar och myser hela tiden, och i går så fick han räkor, det var gott tyckte han.

Ååå ni ska veta hur glad han vart när hans mamma kom... min bästaste älskling =)

Idag så kanske vi ska börja att flytta åt Marcus, ska bli kul, vi får väl se om golvet är färdigt först.

Nej nu måste jag skynda mig Theresa kommer snart, så då måste jag vara klar.

Puss puss

// Petra


Min älskling vilar =) Mammas älskling vilar lite =)


Punka!!!

Jag har punka på min älskade cykel =( Va ute och cyklade igår och plötsligt så pyser det som bara den i från mitt bakdäck =( Men marcus ska hjälpa mig nån dag.
Igår så vart det lite fest.... satt här hemma och sen kom Emil med 2 kompisar till honom riktigt trevligt var det. Sen så skulle vi till frimis men Emil oc kom inte in så då gick vi till gamla K5.... Det var et värsta jag har varit med om... Halva pakistan och halv afrika var ju där.... Mörkt var det.... Fanns ju inte en enda ljusglimt där inne!!! =) Vilka tror dom att dom är egentligen.... ska komma och dansa: Ååå svenska vackra flicka.... Du håll dig till din egen ras.... Jag är ingen man bara greppar tag i och står och ålar sig mot mig.... Så de var ju liv i luckan!!! Bad dom fara och flyga, sen gick vi. Det vart BK, Mmmmm, det var gott med lite mat. sen hem till Malin för att äta. Och när jag skulle åka hem så tappade jag rösten helt, bara sådär, jag hade lite röst i morse och sen kom den tillbaka. Men nu ikväll när jag va hos Marcus så tappede jag den igen, fick inte fram ett ljud knappt... Konstigt. Men nu är det bättre igen!!!

Hoppas att jag har lite röst i morgon så tanterna hör vad jag säger =) Va och tittade på Marcus lgh idag... Det kommer att bli såååå fint, nu är det bara golvet kvar att lägga sen är det bara att flytta. Ska hjälpa Marcus i morgon och rensa lite och på tisdag så slänger vi alla möbler.

Och på onsdag så ska jag flytta på min största kärlek TORSTEN. Då ska han få flytta till Siv och Tomas =( =( *Gråter* Vill ju ha honom men som sagt, jag kan inte tänka på mig själv i detta läge utan måste tänka på vad som är bäst för honom. Jag tror att han kommer att få det bra och jag har ju nyckel så jag kan hälsa på honom när jag vill =)

Men jag har bestämt mig nu tror jag, jag ska nog skaffa mig 2 st små söta kisse bäbisar. För är dom 2 så har dom ju sällskap av varandra när inte jag är hemma. Måste bara hitta några jag fastnar för. Man har ju blivit lite kräsen sen man skaffade sig Torsten. =) Jaja, det blir nog bra. Måste nog börja skolan innan jag ska ha katterna så man kommer in i dom vanliga rutinerna igen.

På Torsdag så är det Fashion Pack.... Bögar som klär ut sig och sjunger och dansar, så det ska vi gå och titta på. Vi var jämt och tittade på dom för 2 år sen. Men nu har dom blivit flera så det ska bli kul att se vad dom har hittat på i år. Måste försöka att få med oss Malins mamma, hon har ju tjatat i flera år att få följa med oss ut och nu har ju chansen =) Vi får se vilket humör hon är på, sås ka det nog ordna sig.

Oj vad långt detta blev... =)

nej nu är det sängen som gäller ska ju upp kl 06.00 så det är väl på tiden att lägga sig nu.

Puss och godnatt

// Petra

Fredag!!!

Igår så satt jag på kungsängen halva dan och höll Carro sällskap. Sen så vart jag tydligen barnvakt..... HULIGAN BARN!!!!!
Den ena är ju värre än den andra. Rev nästan hela lägenheten, så vi fick gå ut i parken och leka lite. Så hemmet är någorlunda helt =)
Sen kom Carro och hämtade barna *skönt* Sen så ville Carro gå ut och äta... Hmmm, jag och Malin som skulle äta kräfter. Det vart kräfter innan vi åkte =) Sen åkte vi till shanghai. Filip följde oxå med. Jag och Malin tog en drink och lite räkchips medans Carro och Filip åt en riktig middag!!! Efter det så ville dom ha efterätt.... så då bar det av till Max. Vi tävlade. Jag och Malin på cykel och Carro och Filip i bilen..... Jag och Malin VANN. Filip sa när vi kom fram: Jag var ju med i erat lag även fast jag åkte bil!! Snacka dålig förlorare.... Han har alltid sina egna spelregler *Hihihi*

Sen efter det så träffade vi Annika och Linda så följde med dom till Pitchers, satt där en liten stund, och sen hem.
Rolig kväll vartd et iaf.

Min date skiter jag nog i!!!! Det var han som frågade om vi skulle ses i dag.... så jag skickade medd till han och frågade när vi skulle ses... Hoppsan helt plötsligt så var han i stockholm??!! Vill han inte är det ju bara att säga det.... Hur svårt kan det vara?? Så jag lägger inte ner så mycke mer energi där.... Vi får se vad som händer.

Idag så vet jag inte vad som händer... Kanske följer med Malin till Emil och grilla lite. Eller så kanske man ska leka lite med Marcus idag, det var ju ett tag sen vi sågs. Och snart flyttar han oxå. Tror att han kommer att få det jätte fint =)

Nej nu ska jag nog göra mig iordning.... Jag uppdaterar snart igen.

Puss puss

// Petra

Mormor!!

Såg i ditt inlägg att du vart nyfiken =)

Ja, det är en kille som jag ska träffa. meer vill jag inte säga här!!! Men du får gärna ringa!!!

Älskar dig!!!
Puss och kram

Mammas födelsedag =)

Idag så är det min mammas födelsedag... GRATTIS min älskade mamma. Mycke åka tåg vart det eller rättare sagt så kändes det så iaf. Satt ju Hallsberg i 50 min på vägen till mamma och ca 20 min på vägen hem!!! Är ganska trött på Hallsberg nu känner jag!! Man får alltid vänta där!!!

Nästa gång så lovar jag att stanna längre!!! Men jag har ju redan en date på lördag måste ju hinna fixa lite innan det =) Hihi =)

Nu får jag massa medd om att folk har sett mig i Säffle.... Attans att det går fort... Kan inte folk bara vara tysta för en gångs skull??? Djungel telegrafer....  Ok att mamma och mormor är det.... HAHAHA.... men det får dom vara. Fast nu tycker jag att dom har lugnat sig en hel del.... kanske lika bra det!!! Hihihihihi ( inget illa ment)

Morgon dagen så ska jag och Malin äta kräftor.... Mmmmm vad gott!! Nu är ni allt avundsjuka??!!

Nepp, nu är det sex and the city, det måste jag se på...

På återseende
Puss och godnatt
// Petra

Onsdag!!!

Denna dag har varit lugn!! Vart på salongen, cyklat och varit hemma hos malin. Fick för oss att vi skull ut och åka inlines.... men vi var sååå trötta så det vart en kort vända =)

Jag har sååå ont i min mage, har tränat den =) det är ju visserligen bra men attans att det gör ont =)

I morgon fyller min kära mamma år. Får se om jag tar mig dit... skulle ju vara kul. Jag har ju inte varit där sen i oktober =/

Theresa kommer hem nu på söndag =) =) då ska vi leka.... =)

Nej nu är det vila som gäller...

Puss puss

// Petra

Snyggaste =)

Finns det nåt snyggare än denna lilla skönhet??!!



En sån här söt ska jag ha



Eivor ska hon heta =)



Visst är dom snygga???



Kom till Petra =)

Nån som vill sponsra till denna skönhet??? =)

// Petra

Regn regn & åter regn

Det har regnat sen igår kväll. Men nu är det iaf uppehåll!!!

Idag så har jag bara legat på sofflocket och inte gjort ett skit..... Och det bästa med det är att jag inte har dåligt samvete för det!! Jag har bara myst hela dagen =) I morgon om det är samma skit väder så ska jag och Malin ha en mys dag med massa god mat och massa tjej filmer =) Det kommer att bli toppen!!!

Men samtidigt så är det lite tråkigt att det ska regna nu när jag har semester och allt. Det är ju trots allt min enda vecka som jag har semester =( Men jag får ju iaf vila upp mig!!!

Konstigt nog så när jag väl börjar att jobba igen så kommer jag att vara tröttare än innan jag gick på semester. Varför är det så egentligen???
Man kanske slappnar av alldeles för mycke och sen när man väl ska komma igång så är kroppen fortfarande i viloläge..... Jaja, konstigt!!!

Vill att Theresa ska komma hem nu.... Miss you like hell baby =) <3

Ska nog göra mig lite popcorn tror jag..... Får ju passa på när man är ledig dan efter, för då får man sitta på toa ett par timmar =( Men de är det värt ( ibland) =)

Så popcorn och Extreme home makeover är det som gäller nu!!!

Puss puss

// Petra

PS: Måste ju oxå hälsa ett STORT GRATTIS till min vän Jossan som blir hela 23 år idag. Hoppas att ´du fick en bra dag!! Ds.

Helgen!!!

I fredas så var jag och Marcus till Nora..... skulle åka hem tidigt eftersom att jag skulle upp och jobba kl 7.00 på lördagen!!! Jag var hemma 03.40, japp sova i ca 2.1/2 timme sen upp. Det var lite tungt att gå upp. Men på jobbet var det inga problem =) Sen ringde min vän och frågade om jag ville följa med han och hans dotter till lek och bus landet.... Hmm jag har sovit ca 2 tim men snäll som jag är så följer jag med!!! Jag var nog kanske inte den roligaste igår men han stod ut med mig... han fick ju sällskap av världens bästa tjej så vem kan klaga *hihi* =)

Efter det hem och sova Malin skulle väcka mig 17.40 för då hade jag sovit i 2 tim. Malin ringer och säger åt mig att gå upp: Ja, jag ska gå upp, säger jag..... Skulle ju upp och ringa lite samtal.... Sen lovade jag att jag skulle ringa upp Malin så fort jag var klar. Kl 19.30 har jag fortfarande inte ringt, så hon ringer till mig.... OJDÅ, jag somnade visst om *Hoppsan* =)

Sen vart det fest.... va på frimis!!! Inte så roligt...saknar strömpis. Men då vet man ju till nästa gång!!!

Japp och idag så är det storstädning som gäller tror jag..... Hoppas jag iaf.... om jag orkar!!! =) Men det ska vi nog lösa=)

Sen är helgen slut och vardagen börjar igen =(
Men denna vecka blir nog bra iaf.... ska ju träffa 2 st..... =) =) Nu vart ni nyfikna va??? Hahahahahaha

Nopp nu får det vara slut på att slöa och börja göra nåt vettigt!!!

Pöss pöss

// Petra


Snart.....

Snart så har jag semster i en HEL vecka =)

Sitter nu på jobbet och har inget att göra!! Jag som tyckte att jag var sen i morse men icke.... Jag har tydligen jobbat undan!!! =)  Det är ju 40 min kvar tills jag ska till nästa tant!!! Skönt med lite rast, det får man ta vara på, här vet ingen vad rast är.... Schemat är sååå tajt att det knappt finns  tid för lite rast!!!

Vecka 29 så ska jag tillbaka till Höjden (ölmbrotorp) och JAG VILL INTE!!!! Jag trivs sååååååååå himla bra här. Har pratat med chefen om det så vi får se om det går att ordna.... Så håll tummarna.

Nej nu är det 3 st som har larmat under ca 2 min, så jag måste väl ta nån utav dom!!!

Kommer snart  mer!!!

Puss och kram

// Petra

Tisdag!!

Japp idag så har jag jobbat som vanligt!!! Men det vart lite försenat idag på morgonen, då den där J-vla bilen på jobbet gick sönder.... Men Tanterna var säkert glada då dom fick lite sovmorgon =) Men vi vart ju sena till allt annat!!! Men det löste sig till slut vi kom ifatt =)
Efter jobbet ringde jag till Annika (en på jobbet), vi skulle ta en cigg tillsammans.... Hoppsan det vart visst 2 tim =), jaja trevligt var det iaf.
Åkte sen hem för att duscha och laga lite mat till imorgon... men då ringer Marcus som har fått nycklarna till sin lägenehet idag. Han kom hit och vi åkte till lgh för att bestämma vilka tapeter han ska ha i alla rum. Han får som sagt nya tapeter i alla rum, nya golv i alla rum och ett nytt badrum. Köket är bara nåt år gammalt. Så han kommer nog att få det jätte fint när det väl blir klart!!!

Det sägs att sommaren ska komma i några dagar =) =) Vi hoppas men inte för mycke. Tråkigt bara att man jobbar då. Men jag hinner nog få lite sol ändå. =)

Snart blir det farligt på gatorna här i örebro. Malin ska köpa inlines och jag har redan.... Håll er undan, jag har inte lärt mig att bromsa än..... hahahha detta ska bli spännande..... Nu skulle du vara hemma Theresa så du kan dokumentera allt!!! Hahahahhahahahaahhahah.

Nej nu ska jag se om man kan koka ihop nåt gott till kvällen att tugga på, så jag säger puss och godnatt nu!!!

// Petra

RSS 2.0