Jobb hela helgen =(

Japp, nu jobbar jag hela denna helg och även måndagen.... Känns väl inte så roligt men vad gör man inte för pengar!?
Jag har ju bara schema i ca 1 vecka till så det är ju bara att arbeta och se glad ut... Snart är man ju arbetslös, så det är bäst att passa på medans det finns jobb. =)

I onsdags så träffade jag min bajs och lilla Lexie. Vi gick en sväng på stan... Gissa om jag hade ont i fötterna sen... Tog på mig fel skor. =) Men det gick ändå. Sen på kvällen så for jag iväg till Malin för att ÄNTLIGEN färga mitt hår... Det hade gått så långt så att tillochmed tanterna på jobbet hade börjat klaga på hur mitt hår såg ut.... Då är det illa =)
Så vi färgade och klippte lite. Sen satte vi igång med att börja festa lite. Slottsfestivalen började ju i onsdags. Men vi kom aldrig så långt som till slottet, dom stängde ju redan kl 00.00 så det kändes onödigt att gå in när kl va 23.00. Betala 100 kr för en timme och sen gå vidare och betala på nästa ställe.
Nepp, det fick bli Björnstugan. Jag som inte ens gillar Björnstugan. Men jag kan säga att det var längsen jag hade sååååå roligt som jag hade i onsdags. Hela kvällen var helt underbar. Synd att det inte är lika roligt varje gång man går ut.

Igår vart det en heldag på Marieberg... Jag och Malin. Jag köpte INGENTING. Är det möjligt att gå på marieberg en heldag UTAN att köpa nåt??!!..... Tydligen så går det. Det var nog första gången.
Min bil har börjat krångla oxå.... Den är stendöd när jag vrider på tändningen.... Man får vrida några gånger och efter ett tag så startar den.... Så jag och Malin trodde att vi skulle bli kvar på MB eftersom att  bilen va extra sur igår... Men vi lyckades ta oss hem =). Sen vart vi bjudna på mat av min lilla älskling.... Hans kött gryta Mmmm, det var jättegott. Så nu har jag mat låda i helgen oxå =) Tack min älskade.

Marcus ska ta sig en titt på bilen, han trodde sig veta vad det var... Och det är tydlien nåt som är glappt och inte kostar miljoner att laga, så det är ju bra =).

Nej nu måste jag nog göra mig iordning... Börjar kl 15.00.

Puss så länge

// Petra

Är så förbannad....




Jag hatar att tvätta i denna tvättsuga.... Maskinerna är från 30-talet. Och centrifugen fungerar inte i tvättmaskinen.
Det står en centrifug brevid men nu är den trasig... Och ni ska inte tro att dom tänker att laga den. Nej vi ska använda centrifugen som finns i maskinerna.
MEN HUR FAN SKA VI KUNNA GÖRA DET NÄR DET INGET FUNGERAR???????



Åååå, jag blir galen. Vi bor i världens minsta 2:a, det är knapp att vi själva får plats, hur ska vi då få plats med massa kläder överallt??? Det första jag ska göra i morgon är att ringa hyresgästföreningen och se vad jag ska göra, för hyresvärden lyssnar ju inte på mig.....





Idag efter jobbet så åkte jag och älskling till Marieberg, jag hittade en dörrmatta som va jättefin och större än den vi hade, så jag tänkte att den köper jag. den kan ju inte vara så dyr...Kan ni gissa va den kosta??? Närmare 200 kr, FÖR EN DÖRRMATTA. Jag va nära på Att säga att jag inte ville ha den. Men den va ju fin, så jag tog den iaf... Men är det rimligt att betala så mycke för en sån matta??? Vad tycker ni?? Är jag snål kanske???

Fick ta lite ledigt på ons... Skönt!!! Så nu är jag ledig on-to. Men sen jobbar jag fre-mån. Känns inte så roligt, men man får väl tänka att vikariatet snart går ut och att jag får vara glad som ändå fick det =)

Snart ska jag natta i en nybäddad säng och jag är ny duschad... Finns det nåt skönare???

Puss och godnatt

// Petra

Varför så trött???

Jag är så trött hela tiden... Jag sover så fort jag kommer hem. Jag sätter mig i soffan och somnar på en gång, Sen sover jag i omgångar. Så håller jag på tills jag går och lägger mig. Och jag sover hela natten oxå.
Är det nåt som är fel på mig??? Man kan inte vara så trött hela tiden och sova såå mycke som jag gör. Nån som vet vad det är för fel???

Idag så hade jag och min älskling bestämt att vi skulle ha mys hela dagen... det är ju hans sista dag på semestern.
Jag somnar som vanlig  och vi ligger och slöar nästan hela dagen.  Sen bestämmer vi oss för att åka och plocka lite svamp. Vi hittade ett jättebra ställe förra året. Men idag så va det inte så mycke =) Vi har några ställen till som vi ska kolla men det började regna så mycke så vi gav upp... =)


Men vi har kvar lite från förra året, så vi får ta av dom i stället. Marcus gör VÄRLDENS godaste kantarell sås. Han är helt underbar på att laga mat. =) Kanske därför man ser ut som man gör... hihi.

Idag har jag varit lite lessen.... När jag kom till jobbet i morse så fick jag reda på att en av mina favvo brukare somnade in i fredags. Jag vart jätte lessen och åkte och köpte en stor bukett blommor och lämnade till hans fru och barn. Jag kommer att sakna dom. Så himla underbara människor. Det var alltid roligt att åka dit, även om mannen va JÄTTE sjuk så vart han alltid så glad när vi kom. Det va jobbigt men ändå skönt att få åka dit och säga hejdå. det kom några tårar =(.
Jag brukar inte bli såå lessen när våra brukare somnar... Men han var något speciellt... Och hela hans familj oxå. Dom va alltid så tacksamma. Jag ska försöka att åka och hälsa på när jag känner mig redo igen.

VILA I FRID



Nej nu ska jag mysa lite med min älskling inna vi ska natta.

Puss och godnatt

Ta han dom varandra.

// Petra

Väntar & Längtar

Sitter här och väntar på att min älskling ska åka iväg och fixa med bilen... Så jag kan städa.
Det går inte att städa när någon är hemma. Så nu försöker jag att få ut honom ur vårat hem. =)

Ikväll så ska vi ut med underbara vänner!? ska äta och dricka lite. Men jag får nog ta det lite lungt då jag ska jobba i morgon. Men jag börjar ju inte förrän 11.30 så det är nog lungt. Jag får be nån annan köra i värsta fall =)

Och snart är det lön oxå... Nu är jag jag så fattig så jag inte vet vart jag ska ta vägen.... Tur att min älskling fick lön idag.... Jag får ju inte min förrän på måndag =(

Fotrfarande inget jobb på g. Får nog ta och ringa runt lite och berätta vem jag är och hur duktig jag är =)

Förhoppningsvis så löser det sig. Jag har aldrig varit utan jobb, men nån gång ska väl vara den första....  =(

Nej nu ska jag pussas lite med min älskling innan han åker sen är det städdag...

Puss på er

// Petra

Jobbar

Sitter på jobbet och har inte ett skit att göra!! Vart klar 08:50 och jag började att jobbar 07:30. Hade dusch mm och så fick jag cykla runt till brukarna. Förstår inte att det gått så fort idag. men så är det väl när man är bäst på sitt jobb =) Snabb och effektiv =)

Hittade en ny sak på min mobil idag... steg räknare. det var söta lilla R som visade mig =) tack för det!! Så nu har jag den i byxan, får se hur många steg jag kommer upp i idag. Ska bli spännade.

Idag fyller oxå min underbara vän Johanna år. Vi får se om vi åker upp och grattar henne. Det beror på om Marcus blir klar med bilen eller inte. =) 

 Grattis till dig min underbara vän. Hopas att du få en underbar dag. Puss Trynis

Idag känns det bättre. Jag pratade min älskling och då vart det bättre. Men vissa dagar så känns det bara skit och nästa dag så är det borta. Och det gör det ju bara bättre av att solen skiner så fint idag. Hoppas att det håller i sig nu =)

Nej nu ska jag se om det finns nåt jag kan göra.

Puss på er

//Petra

Dålig dag!!

Idag är det ingen bra dag!!
Mycke som snurrar i huvet..... Vad ska jag göra med mitt liv?? Kommer jag att få ett jobb??? Kommer vi någonsin få ett hus?? När ska jag få hem min älskade Torsten??? mm mm.

Allt känns så meningslöst... Har inte lust med nånting längre... Och snart går mitt vikariat ut oxå. Vad ska jag då få pengar ifrån??? Kommer det någonsin att lösa sig???

Tvättstugan är helt värdelös oxå. Centrifugen är trasig och den ska dom inte laga.... Men den ska dom inte laga. Och ni ska inte tro att centrifugen i tvättmaskinerna fungerar heller. Det är jättekul att tvätta när det ALDRIG torkar... Ååååå, jävla skit.

Har bara lust att dra täcket över huvet och inte gå upp nåt mer på VÄLDIGT länge.......


Idag så fyller min älskade Torsten 3år... Tänk va fort tiden går. Hoppas att han har en bra dag. Skulle vilja åka ut och hälsa på han men man kan aldrig vara säker på att han är hemma. Och sitta ute hos S & T har jag ingen lust med, då blir man bara ännu mer depprimerad och förbannad.... Men jag får se hur jag ska göra....Måste ju ta hand om tvätten först...


Min underbaraste och finaste <3


Förstår inte denna förkärlek till kartonger =)



Tittut



Myser i sängen =)




Posar <3




Man måste titta i tvättmaskinen inna man lägger i tvätten så det inte ligger en liten Torsten där inne *KNÄPPIS*

Man kan inte annat än att bli kär i denna lilla sötis =)

// Petra

Grillat

Nu har jag jobbat hela veckan och är äntligen ledig i helgen =) sen jobbar jag HELA vecka igen inklusive helgen =( Men jag gör bara några timmar på helgen Så det ska nog gå bra.

Det är bara så tråkigt att man är sååå trött hela tiden. Jag är ju inte van att jobba 7-16 varje dag. När jag gick i skolan så började man ju inte förrän kkl 9.00 och slutade senast 16.00. Och det var inte lika ansträngande som att jobba... Men man kommer nog in i det oxå =)

Nu vill jag bara ha ett fast jobb så man vet att man klara sig med ekonomin osv... Att det ska vara så svårt att få ett jobb!!! Man kanske skulle ta tag i att starta eget som jag har funderat på ett tag... Men jag måste nog ta och kolla upp lite innan det och se hur marknaden för det ser ut. Sen måste jag nog prata med några i klassen och se om dom vill ha jobb. Jag vet precis vilka som jag skulle vilja anställa. Skulle vara sååå kul att få jobba med underbara människor som man redan känner och vet att dom är dom bästa.

Fast jag har ju iof tänkt att bli miljonär.... Jag hade tänkt att jag skulle vinna på drömvinsten eller vad det heter.. 118 miljoner. Då ska jag köpa mig ett litet hus, en ny bil och ett hus utomlands.... Och kanske lite till =) Undra när jag ska vinna det????

Igår så va vi och grillade och C & A.... gissa om det va gott. =) Vi vart kvar där hela kvällen... Jag och C satte på en film.... Gissa om jag somnade nästan på en gång =) Jag minns att C pratade några gånger, jag vaknade till en stund men somnade lika fort igen =) C gav upp och gick och la sig medans jag la mig till rätta i soffan, somnade och väntade på att min älskling och A hade disskuterat färdigt innan jag  oxå fick åka hem och lägga mig.
Jag har sovit så skönt inatt och sov ändå till 11.15 sen kom älskling och väckte mig.



Nu är han och fiskar med A och barnen och jag sitter hemma och jar precis ätit nybakta scones. =)

Undra vad man ska hitta på ikväll då?? Förslag nån???

Nej nu ska jag se Nils Karlsson pyssling.

Puss på er så länge

// Petra


Älskling borta....

Min älskling åkte i måndas för att leka frilufsmänniska =) Han och Tomas skulle fiska lite. Och fisk har dom ju fått =)

Men idag kommer han hem. Jag hade inte klagat om han hade stannat ett par dagar till... Inte för att jag inte saknar honom. Utan för att när han äntligen gör nåt så kan han ju vara borta ett tag =) Men det verkar som om dom hade fått nog av mygg och annat flugfä. Han är mer än välkommen hem.
Och jag hoppas att han är riktigt mys sugen nu när vi inte setts på 4 dagar =).

Men jag har inte hunnit njuta av att vara själv ändå..... Malin har bott hos mig dom dagarna Marcus varit borta + att jag har jobbat VARJE dag sen han åkte. Det hade ju varit skönt att vara ledig iaf en dag när man är själv. Men det fick gå ändå.
I måndags så hade jag min bajs (Jenny) och hennes lilla familj på besök. Det var va roligt att dom kom förbi.... Om dom ändå kunde få Lexie till att inte bara ty sig till sin pappa, det finns faktiskt andra som oxå vill kela..... Jäkla unge ; ) Men hon är himla söt iaf.

Och snart är det slut på mitt vikariat.... Fortfarande ingen som har ett jobb till mig???? Jag vet inte riktigt vad jag vill.... eller jo det vet jag. Men jag vill ju sååå himla mycke. Men jag ska prata lite med af och se om dom vill betala en kurs/utb åt mig.... Får höra med dom när jag får skriva in mig igen.

Och nu sitter jag och väntar på att tvätten ska bli klar så jag kan åka till mina älsklingar i vassland och få i mig lite mat =). Det ska bli roligt, även fast vi har pratat varje dag nu, så är det inte samma sak som att se dom. Sen har ju våra kläder kommit oxå, det ska ju bli spännade och se hur dom sitter.... Antingen som ett jävla korvskinn eller som ett tält. jag uppdaterar er om det senare =)

Ikväll så är det talangjakten här i örebro. Hade gärna velat sett den. Men det börjar inte förrän 21.30 och jag ska ju upp som vanligt i morgon och jobba. Det hade ju varit kul att se eftersom att jag senare i ska på Ladies night och vinnaren i talangjakten får ju vara med i Ladies night.


Jag ska dit närmare bestämt de 18 september i Västerås. =)

Nej undra om man ska göra sig iordning innan tvä'tten är klar, så är det bara att åka sen.

På återseende

Puss puss

// Petra

Vad är det för fel på folk???

Vad är det för fel på folk som slår/misshandlar sina vänner?? Man är på fest för att ha trevlig och roligt. Sen finns det dom som ALLTID förstör. Och vad är det för fel på dom står upp för dom som slår... helt utan anledning?!

Jag är sååå förbannat jävla trött på folk som inte har mer vett i huvet och som bara förstör för andra.

Kan nån förklara detta för mig. Är det verkligen ens vänner som slår varandra, bara sådär???
Det måste fattas en spärr hos vissa.

Jag är såå förbannad på dessa jävla idioter. Och hade jag inte vetat bättre så hade jag nog slagit ihjäl allihopa...

Det värsta är inte slagen i sig utan att det ska göra sååå förbannat jävla ont efteråt...



// Petra

regn....

Finns det inget stopp på detta regn?? Det har regnat nästan hela tiden sen igår morse. Vart tog det fina vädret vägen???



Igår va vi i Nora eller rättare sagt Vassland nästan hela dagen. Det var riktigt roligt och mysigt. Jag och Johanna åkte in till Nora för att handla middag och lite efterätt vart det oxå =) Medans männen satt hemma och fixade med datorerna. Maten vart jättegod som vanligt hos fam. Johansson. Sen spelade vi spel... men männen tyckte inte det var lika roligt som jag och Johanna tyckte, så det vara bara att lägga ner. =)

Idag så är det fredag och jag går snart tillbaka till jobbet... =( Jag vill vara mer ledig med min älskling. Men vi får hoppas att det finns en billig sista minuten lite senare.

Jag och Malin ska leka idag.... Men vad ska man hitta på i detta underbara väder??? Förslag??

Städat har jag redan gjort, nu är det bara det sista av tvätten som ska fixas. Sist jag tvättade så dog hela tvättstugan.... Och det är OFTA det händer, blir sååå jävla förbannad. BYT UT ALLT SOM FINNS I DEN DÄR JÄVLA TVÄTTSTUGAN.... Men icke då. Men det är bara vit tvätten kvar.

Nej nu ska jag försöka att komma på nåt att göra.

Puss på er så länge

// Petra

Zorbing

Nu har jag äntligen  varit i väg och testat Zorbing som jag fick av mina älsklimgar när jag fyllde år =)

Det var riktigt roligt =)



Så här ser bollen ut =)



Här är jag på väg ner för backen


Jag och Malin rullar upp den igen... det var inte roligt... Vart jävligt jobbigt på slutet. =)

Jag har en film från när jag rullar men jag kan tydligen inte lägga upp den här.... Konstigt.

Första gången så rullade jag framåt.... Sen sa dom att baklänges var värre. Så jag testade det.... Jag jag kommer aldrig att rulla framlänges igen. Baklänges va mycke bättre och man mådde inte så illa då heller =)

Nu är jag ledig en vecka, Skulle ha jobbat helgen men byte bort den så jag var ledig on-ti..... Skönt

Så om nån har förslag på vad man kan hitta på, jag och älsklingen. Inte allt för dyrt.... fick ju ingen lön direkt. Jag vill ha massor att göra nu när jag är ledig.

Ska se hur man lägger in en film... Nån annan kanske vet, snälla berätta för mig, så ska ni få se hur mycke jag skriker =) Hihi.

Puss på er

// Petra


RSS 2.0