Julbak

Hade sååå himla tråkig idag... så jag bestämde mig för att baka lussekatter!! Har aldrig gjort det förut...
Och jag förstod inte riktigt att dom skulle svälla såå mycke som dom gjorde, så jag packade plåten full =) Haha, jaja, jag fcik skära isär dom så dom vart ju inte allt för fina.... Skit samma det ska ju ändå bara stoppas i munnen =)
Men ja tyckte inte att dom smakade så mycke saffran... Och sen var dom nog inte riktigt helt klara.. Skulle nog ha haft dom i ugnen iaf 2 min till. Men dom går att äta när man är sugen iaf =)

Pappa uppdaterar mig hela tiden om hur det går med Katthuset.... det kommer att bli sååå fint =)

Här kommer några bilder:

 


Första dagen...


Nu har det till kommit tak och golv =)...


Nu är ribborna på plats... Nämen titta han har ju fått ett litet fönster oxå =)


Nu ska det målas... Svart med vita knutar =). Isolering ska dit och skydd för taket...
Fortsättning följer....

I morgon natt så åker vi till ULLARED =) Vi får se hur det går att hålla sig vaken innan vi ska åka... jag är ju ingen natt människa nu förtiden =). Men det ska nog gå bra. Det blir mycke coca cola på vägen ner... Då kan jag definitift inte sova.. hihi

Det ska bli sååå skönt att sova ut i morgon bitti... Mobilen ska stängas av och det är nästan så jag funderar på att dra ur ringkloclan oxå.... Det finns ju idioter som står och ringer på dörren tills man öppnar...
SÅ NU VET ALLA ATT JAG SKA SOVA I MORGON.... STÖE EJ =)

Nu ska jag nog göra mig iordning för natten... huvet börjar att dunka, så det är nog dax!!!

Puss puss


Suck

Det känns bättre idag... Men fortfarande inte helt 100 =(

Men det kommer säkert att bli bättre. det jag skulle behöva nu är SOL och VÄRME....
Och jag håller med dig mormor, jag tror oxå att det är vädret som spökar för mig.

Skulle vara ledig fre-sö. Men sen fattades det i morgon och ingen av våra vikarier kunde och snäll som jag är så jobbar jag.... Även fast jag hellre skulle vara hemma och bara mysa med mig själv. Men jag går ju in på kval, så nåt extra ska det väl ge.... (förhoppningsvis)

Ååå, jag måste ju berätta om min lilla solstråle Elsa (mitt gudbarn) <3

Hon hade hittat ett kort på mig som hon går rumt och bär på hela tiden (sötis). Och sen så ville hon ringa till mig, vilket hon oxå gjorde. Senare på kvällen så ville hon ringa igen men mamma M sa: att vi träffar ju Petra nästa vecka... Men då hade hon skakat på huvudet och klappat på soffan. Hon menade då att hon ville att jag skulle komma hem till henne =) Hon är ju det sötaste som finns. Det sötaste är ju att hon bär runt på kortet på mig. 
 <3 <3 <3.

Pappa är snart klar med huset till Torsten =) Han skickar bilder på hur huset blir mer och mer helt =) Så snart min älskade Torsten så får du komma hem till mamma =) <3

Nej nu är min älskling klar så nu ska vi åka till marieberg...

Puss och hej


Blää

Idag är ingen bra dag... Känner mig trött, ensam, hungrig...

Vet inte vad det beror på?! Jobbigt när man inte vet varför man är lessen. Ingenting känns roligt längre!

Tycker det är konstigt när jag har världens bästa älskling och jag får ju snart hem min Torsten oxå =)
Men inte ens det känns roligt längre. Jag vet ju att detta kommer att vara borta imorgon men det är ändå jobbigt att känslan finns just nu.

Just nu står älsklingen och lagar potatis & purjolöksoppa till mig =) Ååå, va jag längtar tills det är klart. Är sååå sugen nu.

Nej nu ska jag se bonde söker fru...

Puss och hej


Såå nöjd =)

Jag är bara så nöjd med min nya design... Jag som först tyckte att min första design som Knixie gjorde var sååå snygg men detta.... Oj oj oj. Är inne på bloggen flera gånger för att bara titta =)

Nu har vi fått en till som ska med till Ullared som har körkort =) Skönt. Så nu bär det av på söndag. Ska bli sååå kul. Hade ju varit roligt att få med älskling på detta eftersom att vi ska handla till lgh. men jag vet hur det kommer att bli om han följer med... Han kommer att klaga på att det är mycke folk, han vill åka hem mm mm. Så det är lika bra att han stannar hemma. Han kan åka dit med sina vänner som inte vill gå där i flera timmar, som vi ska göra =)

Idag så är det jobb som gäller. Känns inte så roligt... Känns som om jag har festat hela helgen!! Är ju inte van att vara ledig en hel helg, och vi har verkligen inte gjort ett skit känns det som. kanske därför man är trött =)
Och i morgon så ska jag med jobbet på glöggkväll =) Hoppas på att det blir roligt. Gott är det ju iaf.



hungrig som bara den är jag oxå... men orkar inte göra nån mat eller rättare sagt, jag vet inte vad jag ska göra eller är sugen på. Konstigt att det alltid ska vara så svårt att komma på vad man ska äta.
Tänk alla som har barn och MÅSTE laga mat varje dag och tänka efter så att barnen får en allsidig kost. 
Jag skulle ALDRIG klara det, kanske därför jag inte ska ha barn heller. Mina barn skulle få äta snabbmakaroner med köttbullar, kanske att jag skulle variera med att byta ut köttbullar mot korv ibland.... Stackars barn =)

Jag är sugen på potatis och purjolöksoppa med rökt ål till och nybakat bröd. Mmmm det lät gott i mina öron. Kanske att älskling kan göra det åt mig ikväll så jag får lite mat när jag kommer hem =)
Jag kan inte göra sån soppa som Marcus kan. Den blir sååå krämig och god.



Nej nu vart jag så hungrig så nu måste jag ta mig nåt att äta.

Puss puss




Ny Design =)

Visst vart bloggen SKITSNYGG!?
Jag är sååå nöjd... Som vanligt är det underbara Knixie som har fixat detta åt mig. TACK TACK TACK igen Knixie =).

Jaha i morogn börjar jag på mitt schema... Känns kul. Nu vet man ju hur man jobbar framöver. Men det konstiga är att varje gång man går på ett schema... så jobbar man dom dagar som man har nåt planerat. det slår aldrig fel...

Och på söndag nästa vecka så blir det antagligen Ullared.... Nu ska det handlas till vårat nya hem =) Kanske några julklappar oxå.

Måste försöka få med mig nån mer som har körkort... Nu är det jag och 2 till, men ingen utav dom andra har körkort. Känns lite jobbigt att köra dit och hem själv. Kan ju vara skönt att kuna byta med nån. Det är ju endå 40 mil som ska köras....

Nej nu ska jag gå ut och över lämna Filip till sin mamma. Han har varit här och kollat på Harry Potter med Marcus =)

Puss och kram


Vikariat =)

Jag har fått ett vikariat på 3 mån =) Börjar redan på måndag!! Det känns ju skönt att veta att man klara sig i minst 3 månader framöver =)
Men det finns ju ett litet problem.... Jag jobbar 7-16 på nyårsdagen... Och det har jag ingen lust med och jag ska vara ärlig. Vi får se om man kan lösa det på nåt sätt. Men vem vill byta en sån tur??? Skulle tippa på INGEN!!!

Måste ju berätta om mitt älskade barn AXEL
Jag skull ha hämtat barnen (Axel och Filip) på dagis och fritids i måndags. Men sen visade det sig att jag inte behövde det då mamma inte skulle iväg. Så mamma C åker till dagis för att hämta Axel... Kan ni gissa va d världens sötaste barn gör?! Han ställer sig på skolgården och skriker för att jag inte hämatde honom. Hans fröknar hade ju sagt att Petra skulle hämta honom. Stackars barn. Mamma C ringer och berättar och jag får prata med Axel, ååå va lessen han va. Han ifråga satte varför inte jag kom. Och jag berätta hur det låg till. Men sen sa jag att han fick komma hem till mig istället... Å han vart SÅÅÅ glad =)

Sen åkte jag och Axel till Malin för att kolla in hennes nya lgh. Den var sååå fin. Axel hittade Malins penga påse och rensade den på alla 50 öreingar som fanns och så fick han några kronor av Malins mamma oxå, men det var inte lika bra pengar som 50 öringar =) Efter att han hade skrapat ihop ca 25 kr så gick vi till statiol... Och där så har dom ( inte vet jag vad det heter) men en lkiten burk som man stoppar alla mynt i och där det även kommer växel ur... Axel köpte sig iaf ett päron och skulle stoppa i pengar i "burken" Självklart tog han ju en kronorna (( Dom var ju som sagt inte lika bra =) ). Men han råkade stoppa i en 50 öring för mycke, så det kom ju tillbaka i den lilla skålen som sitter på "burken". Åh vilken bra affär tänkte Axel. Malin handlar oxå... där hon får växel. Axel tyckte att det var jättebra att man kunde handla saker och även få pengar =) Men jag fick inte berätta detta för någon för då kommer alla andra oxå gå dit och få massa pengar... För det är faktiskt Axels affär nu =)
Så alla som läser detta säg inte detta till någon... vem vet pengarna kanska tar slut tills nästa gång han ska dit. Och han skulle bli väldigt lessen då =)

Och snart så kommer Torsten hem igen. Nu väntar jag bara på katthuset som jag har beställ. Och så fort jag får det och jag är ledig i minst 2dagar så ska han äntligen få komma hem min STORA KÄRLEK =)





Nu har jag inte så mycke mer att säga, så det får räcka för denna gång

Puss puss

 


Vi har...

kommit en bit på vägen med renoveringen!!! Vi åkte för att kolla färg till Marcus rum... Han fick som han ville =) Han vill ha grått i det rummet... Så vi köpte 3 olika prover på olika nyanser. Och tur var väl det... Den första färgen, Ja den är bajsbrun, den andra är oxå brun och den tredje är lite brun-grå.
Hur kan detta vara möjligt??? Färgen i burken är ju grå... Men på väggen blir det brunt!! KONSTIGT!

Det syns inte att det är bajsbrunt...Kanske pga blixten... Men ni ser ju, det är ju inte grått iaf...

Igår va vi iväg och köpte nån tejpbit som ser ut som frostat glas nästan... Så nu blir nog grannarna lessna när dom inte får titta på mina vackra BOOBS varje dag jag duschar =) Hihihi. Ska bara försöka att få tummen ur på Marcus så han tar tag i det... Han har ju jobbat med sånt så det är väl bäst att han gör det =) Han är VÄLDIGT långsam i starten men när han väl har kommit igång så går det undan.?!

 

Maria: Jag det tycker jag verkligen att du ska göra. Jag följer gärna med till bus & leklandet oxå. Så får "mina" barn oxå leka av sig lite =). Hade du tänkt ut en specifik dag??? Så att jag inte jobbar, då frå jag ta ledigt =). Ååå va roligt det skulle vara om du kom =) Kramar

Vart ingen intervju idag. Chefens barn va sjuka så vi flyttade fram det en vecka istället. Och jag klagar ju inte, var inte upplagd för en intervju idag. Så det passade mig perfekt =)

Har fått en tid till VC nu oxå. Jag har ju ett jättefult är på min axel som har börjat att klia och växa som bara den så nu hoppas jag på att dom tar bort den och inte påstår att det är ett skönhetsfel som dom sa sist...

Nepp nu väntar duschen sen ska jag hjälpa Carro lite med att leka Taxi =) =)

Puss och hej

//Petra 

 


Rubrik

Ja, då var det ett tag sen man skrev sist.... Jaha och vad har hänt då???

Jo jag kan ju börja med att jag gick brevid på Halltorp förran veckan.... Men jag bestämde mig för att inte fullfölja brevidgången.... Jag mådde inte bra av att gå dit!! Hade mycke diskusioner fram och tillbaka om hur jag skulle göra. men jag har lärt mig med åren att mår man inte bra av en sak så ska man inte göra det heller... Sen slog det mig.... Jag tackar ju nej till jobb, så då vart jag lite orolig.

Men det dröjde inte många timmar innan telefonen ringde.... Nu ska jag på en intervju redan i morgon.... Och denna gång ett vikariat =) Får se vad det är för ställe, för det är jag inte riktigt säker på =). Det är ju inte lätt att minnas allt man har sökt med tanke på att jag sökte jobben i juni-juli.

Jo, jag var ju Norrland hos min bästis & mitt GUDBARN i veckan oxå =)

Och sååå här glad va bästis då =)

Denna vecka har jag mest gosat med älskling eftersom att jag var bort så länge =)... Vi har varit och handlat lite inredning mm mm. Så nu börjar det att bli någorlunda fint.... som sagt ska baar försöka att komma igång med renoveringen =) Men jag tror att vi har kommit fram till att kanske börja med Marcus media rum.... Men samtidigt så kom jag på nu... Att om vi renoverar det rummet först så tror jag inte att vi kommer att renovera nåt mer detta år, för då lär han sitta klistrad i sitt rum och ara spela spel =) Hahaha... Nej dett måste jag ta och styra upp!!!

Nu måste vi ta tag i hallen... Så det så.

Nu ska jag ta tag i mitt kök och göra diskmaskinen glad.... Finns en del att stoppa i den =)

 

På återseende

Puss puss

//Petra


Gravid =)

Idag efter jobbet så åkte jag och älsklingen till plantagen och handlade nya blommor och krukor till köket och vardagsrummet... Vart så fint så =). Me oj vad dyrt det är med blommor.... Jag har ju aldrig haft några. Det är ingen ide, jag dödar ju dom så fort jag tittar. det är tur att älsklingen har gröna fingrar =)

Jag har 5 blommor som jag lyckats hålla vid liv. 2 garderobsblommor, 2 st blommor jag fick av mormor och nån annan konstig blomma som jag snott av Malin. Och nu har jag ytterligare 3 st att ta hand om... Vi får se hur det går =) Fint vart det iaf i köket. Nu är det lite mera enhetligt =)

Nu är det bara nya gardiner som ska sättas upp... Om vi kan hitta några som vi tycker om!!!

Sen åkte vi till Chilli för att titta lite.... Och så hittade vi en helt underbar soffa som vi ville ha... Vi har ju redan bestämt oss för en annan men nu vart det beslutet lite svårare =( Jaja, vi får se hur vi gör. Jag hittade lite lampor och annat smått och gott. Önskar man hade mera pengar så att man bara kan handla.

Jag hittade en JÄTTEFIN stor spegel som jag skulle vilja ha.... Jag ställde mig att att titta i den... Och va ser jag?! En jättemage.... SÅ jag spänner ut magen så mycke jag bara kan... Och det ser precis ut som att jag är gravid =) Min tanke är då att: Om jag går och spänner ut magen så tror ju folk att jag är gravid och inte bara tjock =) Fiffit va?!
 

Hittade oxå jättefina ljuslyktor... Jag har letat och letat efter några som jag tycker om men som ändå inte kostar skjortan....

Dom här hittade jag... 3st för 199 kr =)

Mysigt va?! Nu vill jag inreda och göra fint på riktigt... Men innan det så måste vi komma igång med renoveringen... Ge oss en spark i röven så vi kommer igång =)

 

I morgon så ska jag gå brevid på mitt nya jobb.... Har inte bestämt mig än hur det känns. Men det lär jag få reda på i morgon... Efter det så ska jag hem till Linnéa på lite middag och vikaroe träff =) Ska bli himla trevligt. Synd att man inte kan vara med från början... Men det blir ju fler gånger =)

Nej nu ska jag beundera mitt hem som bara blir finare och finare för varje dag... Det går sakta men säkert ;)

Puss på er så länge

// Petra

 


RSS 2.0