Presenter =)

Här ska ni få se lite som jag fick när jag fyllde 25 år =)


Zorbing heter detta. Jag kommer att ligga inuti bollen och rulla ner för backen. Man kan välja på att ha vatten eller inte i bollen. Detta har jag velat göra i flera år men jag trodde inte att det fanns i sverige. Men det gör det och nu ska jag äntligen få rulla =) Tack mina älsklingar Marcus och Malin.


Som dom flesta vet ville jag ha en rosa cykel... Och det fick jag =)


Bad mössan fick jag för att när jag och Nina fick för oss att vi skulle börja simma, så hade jag precis färgat håret. Jag fick inte blöta ner håret i klor, så jag var tvungen att köpa mig en badmössa. Problemet med den var att den läckte, så nu fick jag en ny =) Jag fick även en massageborste att ha i duschen =) Tack underbara Nina och Angela
Det snyggaste förkläde fick jag av söta Monika. Klassen har ju en för kärlek till mina muffins, så jag var ju bara tvungen till att baka en sista gång till dom... med nya förklädet på =) Till det fick jag en wounderbaum som ser ut som bakelsen på förklädet och luktar vanlij, så bilen vart också glad. =) Tack igen.


Jag vet inte rikttigt hur jag ska tolka detta.... Morgon efter tabletter med mint smak, dusch tvål och doft ljus och några choklad bitar.... Luktar jag illa??? =) Också detta från Nina och Angela. Puss på er


Jag och Carro hade pratat om att gå på ladies night... Så det fick jag i present. Vi ska till V-ås den 18 september och bara ha en tjej kväll =) Tack snälla Carro och Andreas


Jag önskade ju mig som sagt en rosa cykel... Jag fick dock ingen riktigt rosa. Men jag fick pengar så jag kunde köpa mig en ny cykel.... Och det har jag gjort idag =) Se sååå fin den är. Tack systrar, mamma, mormor, moster


Sen fick jag en riskokare av min underbara älskling. Vi testade den samma dag. Det vart kyckling med basilika och rosotto, jättegott var det. man gjorde allt i riskokaren =) Puss puss på min älskling



Jo sen fick jag lite pengar oxå.... Tyvärr inte så mycke som på bilden =(

Jag tror att jag har fått med allt.... Om inte så ber jag om ursäkt om jag missat det... Då skriver jag det senare =)

Jag är sååååå nöjd och tacksam för allt.

Tack alla som var där och förgyllde min dag.

Puss på er och alla andra

// Petra

Närmare 30 än 20....

Japp, nu är man närmare 30 än 20. Och halvvägs till 50... =)
Min födelsedag kommer att spenderas till större delen i min soffa =)... Det är nog åldern... Tror jag =) Hahaha.

Gårdagen va JÄTTEBRA. Jag tror att alla hade lika roligt som jag iaf. 
Vi lekte lekar och åt massa mat mm mm. Och jag var omringad av helt underbara människor. Kan det bli bättre?

Jag kunde nog inte ha fått en bättre  25 års fest. Det tråkiga är bara att den är över nu. =(

Tänk va man planerar i flera månader och köper saker mm, sen är det över på ett par timmar. Men det var det värt =)
Många åkte hem tidigare än beräknat, så för mig och några till så vart det Harrys.... I hela min utstyrsel. Folk va på mig hela kvällen och tyckte att jag var skit snygg. Sen fanns det ju dom som tyckte att jag var helt dum i huvet... Men det bjuder jag på. Och det är ju typiskt örebroare. Jag kände mig ganska vacker efter lite alkohol iaf =)

Marcus va oxå JÄTTEFIN.... Sexigast på hela festen =)



Vi var finast på hela festen.... =)  Jag önska att festen skulle vara lite längre bara...
Har även filmat en del, så det ska bli kul att se. Ska åka och fixa så jag får det på dvd skiva..... =)

Alla presenter gör jag ett eget inlägg om..... Så ska nu få se lite kort oxå =)

Nu ska jag mysa lite med min kärlek <3

Puss på er så länge

// Petra

Nära nu!!! =)

Nu är det inte många timmar kvar till festen..... =)

Det är mycke som ska ordnas med i morgon. Får hoppas att det INTE regnar varken i morgon eller på lördag. Dom sa att det skulle regna i morgon men inte på lördag. Så håll tummarna.

Jag har sökt jobb idag =)... Sista ansökningsdagen är i morgon. Åååå jag är sååå nervös. Jag vill sååå gärna komma på intervju... Och får jag komma på intervju såååå SKA jag bara ha jobbet. JAG VILL, JAG VILL, JAG VILL. Håll tummarna för att det går vägen det oxå.
Förstå vad häftigt om man fick ett jobb så här efter examen. Skulle vara sååå kul. Det är ett vikariat i minst 12 månader med chans till förlägning =) Skulle vara välsigt roligt tycker jag.

Vi har även fått en ny titel.... På onsdag den 27/5 är jag officielt HUMANISTISK BEHANDLINGSPEDAGOG. Visst låter det fint!? Då har jag mitt examens bevis som kah kan visa upp.... Det ska jag rama in och ha i min hall så alla som kommer får se hur duktig jag har varit =)
                                                                                                                             

Nej nu måste jag nog sova.... Ska ju upp och jobba i morgon 7-13

Puss och godnatt

// Petra
                                                               

Hur ska man hinna allt??

Denna vecka har jag fullt upp.....

Idag så ska jag göra iordning mitt hår... Fixa lite med festen och ikväll så är det desperata =) I löv it =)

I morgon så är det skola, efter skolan så ska vi iväg för att hämta våra kläder till festen. Marcus + två till ska med och prova ut kläder dom oxå..... MÅSTE STÄDA SEN =(

På torsdag så jobbar jag..... Kväll men jag skulle helst vilja jobba dag... Ska se vad man kan göra åt det.... Hoppas att det går att lösa. =)

Och på fredag så jobbar jag dag, sen ska vi fixa alla bord, stolar mat mm mm. Och på lördag så smäller det. Det är då den stora festen är =)

Känner mig en aning stressad.... Men det ska nog gå bra =)

Känner mig lite nere samtidigt, men det är nog för att det är sååå mycke just nu. Och för att vädret är sååå trist. det är dock inget regn, men så fort inte solen skiner så blir allt så mycke tråkigare på nåt sätt..... VARFÖR???

Till Jenny: Vilka söta tofflor du har stickat..... Va duktig du är.... Man slutar aldrig att förvånas över dig =) *puss*

Borde egentligen göra mig iordning men jag är lite seg idag..... Lite tids optimist oxå tror jag..... Jag hinner =).

Skulle vilja åka och hälsa på Theresa i hennes nya lägenhet oxå... Men när ska jag hinna det??? Kanske på torsdag... Men Marcus är ledig då så jag tänkte att vi skulle ta en hel dag och bara städa, damma, skura, tvätta och diska..... Får se hur vi löser det...

Nej nu måste jag nog göra mig iordning iaf.

Puss på er så länge

// Petra

JAG KLARADE DET =)

Jag har äntligen fått godkänt på mitt special arbete. Jag trodde aldrig att jag skulle klara det.... Men jag är såååå jävla bra, för jag har faktiskt gjort detta ALLDELES själv *duktiga jag* =)

Så här stolt har jag nog inte varit sen jag tog mitt körkort.... Nu kommer jag att få mitt examensbevis som alla andra.

JAG ÄR SÅÅÅÅ HIMLA LYCKLIG.... =)

Nu ska jag fira med popcorn och portello tror jag!!!

Puss puss puss på alla

// Petra

Väntar och väntar....

Sitter och väntar på svar från min lärare om jag har klarat mitt special arbete.
Jag hatar att vänta, Jag vill ha svar NU!!!! Klarar jag detta arbete så har jag klarat HELA min utb. För jag har inte läst i 2 års tid för att få ett intyg på vilka kurser jag har läst.... Jag SKA HA MITT EXAMENSBEVIS... Så det så. 

Processpasset var jättebra men oxå väldigt jobbigt. Fick reda på varför jag har vissa tankar och drömmar. Men jag kunde aldrig tänka mig VARFÖR jag hade tankarna och drömmarna. Men jag känner mig lättare efter detta och så fort jag får mig ett fast jobb så ska jag fortsätta med gestalt terapin. Måste reda ut saker och ting.
Jag är glad att jag har Marcus som hjälper och stötar mig i allt. Utan han hade jag inte klarat mig =).

Idag så är det vårruset här och jag ska iväg och kolla på alla duktiga tjejer som springer. får se om Marcus vill med annars så tar jag sällskap med Andreas och barnen =). Ska bli kul att se Carro springa oxå =)

Jag vet oxå vad jag får i present av Carro och Anderas..... Jag ska få gå på ladies night =). Jag och Carro drar till V-ås den 18 sep och ska bara ha en tjej kväll =) Ska bli riktigt roligt =) LÄNGTAR..........

Och nu är det bara 9 dagar kvar till min stora 25 års fest... Gissa om jag längtar!? Och sen är det 13 dagar kvar till EXAMEN. Det ska oxå bli såååååå himla kul.

Nej nu måste jag kolla om jag har fått svar från min lärare....

Skriver snart igen!!

Puss på er

// Petra

Adoption

Genom att adoptera denna droppe och placera den på din hemsida/blogg, så visar du sympati för alla utnyttjade barn som finns på vår jord. Droppen är en symbol för alla tårar som fälls jorden runt av barn som lider i sin ensamhet. Jag har adopterat den från
Lindis






Åldern....

Jag tror att jag börjar bli gammal... =) Jag vaknar jätte tidigt hela tiden. Härom dagen så vaknade jag 7.20, gick upp och satte på datorn. Hade inte så mycke att göra så jag börjar att kolla på  mina arbeten som jag har kvar att göra skolan.... Och vips så hade jag gjort klart 2 arbeten, så nu har jag bara det där förbannade spec. arbetet kvar. Men jag har bara lite rättningar att göra på det sen är det klart. Problemet nu är väl att jag bara ska ta för mig att sätta mig ner och verkligen ta tag i det... Och det är inte det lättaste vill jag lova. =) Tror att detta har med ålderna att göra.... Vem går frivilligt upp 7.20 som tonåring???? Alltså jag börjar att bli gammal =) Men jag trivs oxå med det =)

min utrustning till examen är iaf klar. Så det känns skönt att man har en sak mindre att tänka på. Festen är till största del oxå klar, det  är mat och lite små fix kvar.... Men det är ett stress moment. Jag kan ju inte köpa all mat förrän på fredagen tidigast... men men det ska nog lösa sig =)

Idag så är det packning och matlagnings som står på att göra listan, I morgon så åker jag på processpass i 3 dagar... Och denna gång så känns det faktiskt ok att åka. Dom andra gånegrna så har jag inte varit på pigg på att åka. Men jag har oxå varit jätte sjuk dom andra gångerna, så nu håller vi tummarna för att jag INTE blir sjuk =)

Nej nu har jag inte tid att sitta här länhre nu måste jag börja packa mm.

Ha det bäst tills vi hörs nästa gång!!!

Puss på er

// Petra

Till Mamma, mormor m.fl

Jo, jag vill ju ha en cykel (helst rosa) =).

Jag kan ge er en bild som visar på ett ungefär hur jag vill att den ska vara



Nu blir det lite enklare för er =)

Lycka till

Älskar er

Puss puss

// Petra 

Tappat Gnistan

Känner att jag har tappat gnistan för att skriva just nu!!! Men det har nog med att göra, att det är SÅÅÅÅÅÅ himla mycke som ska fixas nu på slutet.... Examen, 25 års-fest, jobb, skolarbeten. det är ju bara 23 dagar kvar till Examen =)
Så det är ganska så mycke nu!!!

Men det blir nog bättre efter att det har lugnat ner sig =). Då kommer jag att skriva mera. Nu får nu nöja er med att det kommer ett inlägg lite då och då =)

Vad har hänt sen sist??? Min bästis har varit här och hälsat på =) Åååå, vad jag önskade att hon flyttade hit =) Då kunde vi leka flera dagar i veckan =) Saknar henne och mitt ÄLSKADE gudbarn Elsa.. =)

Jag har spelat paintball för första gången oxå...... SÅÅÅÅÅÅÅÅ himla roligt. Jag trodde inte att det kunde vara så kul att springa runt i en skog och leka krig... Men där hade jag fel =). Glömde ju naturligtvis att ta en bild i min snygga outfit... Men jag kommer att spela igen så då får ni se då=).

Ja, just det ja.... Marcus har ju fyllt år och äntligen fått sin present.... Han ska få hoppa fallskärm =) Gissa om han vart glad??!! det var det BÄSTA han någonsin har fått, så det var ju jättebra. Ska bli kul att se när han väl ska hoppa. det blir ju dock inte förrän i Juni-juli. Det är lite bättre att hoppa då eftersom att det är lite varmare i luften, så man slipper att frysa =)

Nästa vecka så ska jag på processpass... Vi ska prata om våran familjekarta och ha terapi... Ska bli kul att åka på det sista processpasset och få umgås lite extra nu innan vi skiljs åt. man säger ju alltid: Vi MÅSTE hålla kontakten... vi ska ringa, skicka medd och ses. Men hur många håller det??!! Inte många. Och jag är inte bättre jag heller. Men jag hoppas på att jag håller kontakten med 3 st från klassen, resten kvittar. Och ni tre vet nog oxå vilka ni är =)

Till Mormor: Jag önskar mig en cykel... Med tjock ram och tjocka däck... Helst Rosa oxå =) Puss på dig.

Nu ska jag få i mig lite mat som min älskling så snällt har lagat till mig.

På återseende.

Puss puss

// Petra

RSS 2.0