Dolly Parton

Igår så var jag och Carro på Dolly Parton =) Vi kom iväg till slut... Skulle ha åkt 9.30 men vi åkte härifrån kl 11.20. Vi hade lite problem med att hitta till stadion. Vi hade tagit med gps men den mådde nog inte sååå bra =) efter många vänder fram och tillbaka så hittade vi till slut. Vi hade turen att hitta en parkering nära stan och nära stadion, som bara kostade fram till kl 17.00. Snacka om tur.
Vi gick på stan i några timmar!!! Och innan Dolly som började 20.00 så skulle vi hitta nånstans att äta, vilket var lättare sagt än gjort!!! Vi hade ju inte mycke tid på oss så vi ville ha nåt som gick fort men ända som var lite vettig mat så att man står sig ett tag. Det var ju fullt över allt!!! Tillslut så hittade vi en kina resturang. Maten var sådär men det fick duga... Jag hade världens huvudvär och inte en enda tablett gick att få tag på.... Väl framme vid stadion så står vi i kö och ser att alla som har drickor med sig måste slänga dom.... Fan vi som hade köp 3 drickor var!!! Snåla som vi är så går vi och lämnar dom i bilen =)
 Vi frågor oxå varför vi inte får ha dricka med oss, svaret vi får är att vi kan slänga dom på backen så att andra gör sig illa på dom!!! Ok... konstigt svar tyckte vi.... det finns dricka att köpa därinne... Bra då gör vi det då tänkte vi!!! Men vänta lite var det inte så att man inte fick ta med sig sin flaska in, men vi får köpa en ny därinne.... Kunde hon inte ha kommit på ett bättre svar till oss iaf. För om du var full spelade ju ingen roll det fanns ju massa öl därinne.... Vi ställer oss i kö till drickan och ska köpa 2 var... Då dom öppnar både drickorna... Inte så gott att dricka avslagen dricka.... så det fick bli 1 var!!!
Väl inne hittade vi våra platser och satte oss ner. Vi hade med oss nötter, jordgubbar, biggaroer och min älskade räkchips Mmmm =)
Huvudvärken satt kvar men det var ok i början.... Själva konserten var sådär... det var dåligt ljud så vi hörde inte så mycket av vad hon sa och inte så mycket av vad hon sjöng heller!!! Hon pratade VÄLDIGT mycke... vilket var lite roligt ändå för att man fick höra historien bakom låten, men som sagt man hängde inte riktigt med eftersom att ljudet var som det var. Och i och med  att hon pratade ganska mycke så vart det inge drag. så det var lite långtråkigt att sitta där. På slutet mådde jag ganska dåligt, mitt huvud höll på att sprängas och jag mådde sååå jävla illa. Vi gick när sista låten spelades så vi slapp alla köer mm. Och vi hittade motorvägen ganska på en gång..... Var det värt att åka... Nja... Coolt att ändå ha sett Dolly Parton men för 800 kr så hade jag lika gärna kunna ligga hemma och pillat mig i naveln och kolla på youtube.....

På vägen hem så vart det ju inte bättre heller, jag hade min spy påse iknät... Men tyckte inte att det var så trevlig att spy i bilen så vi fick stanna vid en mack, där jag fick upp ganska mycke... Huvudet hade då redan sprängts sönder!!! =( Sen så ser ju Carro inget när det är mörkt. hon ser inte vägen och kommer det möte så kör hon nästan av vägen.... Inte bra!!! Så det var ju bara för mig att sätta mig bakom ratten och köra, vilket inte heller var så bra med tanke på min värk!!! Jag höll på att somna några gånger men jag klarade det tillslut. Satt och halv kikade, inget skönt med alla lysen rätt i ansiktet. Vi tog oss iaf hem väl behållna.... Snacka om trafik fara!!! =)

Nästa gång jag ska på en konsert så ska jag se till att ta med huvudvärkstabletter och en skruv kork så att jag kan köpa fler drickor utan att det blir avslagen!!! =)

Over and out

// Petra

KOMMENTARER
Postat av: Mormor

Hej Vännen.

Hoppas du mår bättre nu,det måsta ha varit en upplevekse iaf, att se D.P live.

Ha en bra dag och vila dig lite.

Kram Mormor

2008-06-15 @ 10:40:16
Postat av: mamma

Hej!!

Ja nu har du sett D.P iaf.

kanske inte värt pengarna men

en upplevelse..

kram

2008-06-23 @ 07:21:38

Kommentera något här:

Om du tycker om min blogg får du gärna följa den på bloglovin
bloglovin
Namn:
Mins mig!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0