Nöjd =)

Dagen har gått fort.... På praktiken var det segt idag.... Bragi kom ju som sagt vid 11.00 så vi hade samtal med han fram till lunch. Sen så va vi på en föreläsning om relationer..... Ganska passande idag =). Så jag fick lära mig en del där oxå =)

Sen efter praktiken så åkte jag hem och bokade tvättid... Fick en på en gång =). Sen vart det STOR städning av mitt hem. Vände upp och ner på alla mina möbler, så nu är det kliniskt rent =) Sååå skönt.....
Sen tände jag ljus i HELA lägenheten, sååå mysigt =)

Sen lagade jag lite mat och handlade lite mat till morgondagen. ska göra kväll på praktiken imorgon, det ska bli kul att se vad dom gör på kvällarna där =)

Pratade med pappas soc. tant i dag..... Åååå hon va så jävla otrevlig.... Sa att jag inte ska bry mig om honom och att dom inte heller bryr sig.... *ARG*
Sen så påpekade jag att alla skiter i oss anhöriga... och att det var dåligt utav dom att inte kolla läget med oss.... Och det bad hon om ursäkt för, det hade hon inte tänkt på!!! Hon sa att hon själv va barn till missbrukare, så då borde hon ju fatta lite tycker man ju.... Men icke!!! Hon skulle ordna nån som jag kunde prata med.... Jaha, nån på soc. då eller??? För då vet jag inte om jag går dit.... Kan kanske ge det en chans men efter denna helg så har jag inte mycke till övers för dom........ Så vi får se vad som händer!!!!

Med pappa är det lugnt iaf. Soc. tanten hade pratat med pappa idag så han står i kö på hjorten nu. ett stödboende, liknande som Gnistan, förutom att du inte får komma dit påverkad.... så det är ju bra... det var ju det boendet jag ville att han skulle ha från början, innan han fick det på Gnistan..... men men. Varför lyssna på mig??  Dom lyssnar mer på pappa som är alkolist, som kan manipulera dom flera gånger om.... Dom är himla smarta dom på soc..... =)
 
Undra va dom gick för utbildning för att få jobb där.... Hur man lär sig att svara i telefon och skriva under ett papper. Meriterande om du är otrevlig och heller fikar än att ta tag i problemen..... Grattis du får jobbet =) Hahahaha..... ja ibland undrar man ju.... Hahaha....

Nu är kl snart 22.00... Och jag borde ju lägga mig som vanligt, men jag har ju faktiskt sovmorgon i morgon.... Börjar ju inte förrän kl 14.00. Jaja, sängen blir det nog iaf.

Nu kan jag ju inte titta på film innan jag ska sova för Marcus har ju lånat min tv..... Så det blir mina kära böcker.... men dom är oxå väldigt bra. Lotta Thell.... Hennes berättelse om sitt liv som missbrukare... Kan jag varmt rekommendera.

Nej nu får det vara bra för idag!!!

Puss och godnatt

// Petra

KOMMENTARER
Postat av: Mormor

Hoppas pappa får plats på stödboendet snart!!!!

Får jag låna boken när du läst ut den????

Skönt med ett nystädat hem:) Jag jobbar oxå i kväll och natt sedan en veckas ledigt jippi.



Puss o Kram

2008-11-11 @ 07:08:10
Postat av: mamma

JA man får hoppas at det ordnar sig för pappa.

Skönt när de tär städat skulle oxå behöva ta tag i detta......jobbar kväll onsdag...

J har fått tråkiga nyheter om sitt jobb på dhr....skall dit på torsdag......

Kram o Puss

2008-11-11 @ 22:31:56
Postat av: din älskling

dom är skit socionomer!!!! MOWHAHAHA

2008-11-14 @ 00:31:45

Kommentera något här:

Om du tycker om min blogg får du gärna följa den på bloglovin
bloglovin
Namn:
Mins mig!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0