SKIT DAG!!

Dagen började bra.... Jag och Marcus va ute och gick i oset på morgonen, vilket var jätte skönt. Sen åkte vi hem till han en sväng. Där somnade och sov i 2 timmar =) Sen vart det mat. Marcus satte sig och spela och jag gick til Malin en sväng.

Väl där pratade jag med pappa.... HAn är uteliggare IGEN. Han har tydligen hotat personalen på boendet där han bor så nu är han portad därifrån. Och dom kommer inte att göra nåt åt det förrän på torsdag... och tills dess så ska han strosa omkring på stan utan mat och pengar. Jag vet att han får skylla sig själv. Men det är ju mig han ringer till.... SUCK.
Jag ringde till socialjouren för att se om dom kunde hjälpa mig med pappa så jag slipper att ta hela lasset själv.... Men icke. Dom tyckte inte att det var deras sak och inte min heller. Nej det är inte min sak att ta hand om. Men som jag sa så är det mig han ringer och berättar att han ska sova på gatan mm mm. Och klart att han tycker synd om sig själv, men JAG då??
Finns det ingen som kan ta hand om han.... Sätt han långt uppe i norrland eller långt nere i skåne, så slipper jag.
Som sagt soc ville inte hjälpa mig, så jag ringer till Gnistan där han bor och dom kommer ju som sagt inte bry sig om det förrän på torsdag. Så då ringer jag sjukhuset för att se om dom på nåt sätt kan hjälpa till.... Men icke.
Han är nykter idag... Men han har inte ätit el sovit på flera dagar och mår skit just nu, jag hörde på han att han inte mådde så bra.... Jag brukar inte hjälpa han så här mycke. Men han är faktiskt en människa han oxå, tro det eller ej. Man kan inte bara skita i en människa. Bara slänga ut han på gatan utan kläder, pengar och tak för natten.
Visst han har gjort bort sig nu och tidigare oxå men nån måtta får det väl vara.

Jag har berättat för alla hur min situation ser ut och dom bara rycker på sina axlar och menar att det skiter väl vi i. Det enda dom säger är att jag inte ska ta hand om han men att det tänker inte dom heller.
Men det är ju det jag menar.... Jag kan inte ta hand om min egen pappa, det är han som ska ta hand om mig. Och det har jag sagt till dom, att dom måste ta han annars så blir det mig han hänger på till slut iaf.

JAG ORKAR INTE MER NU................................ JÄVLA SKIT..................... NÄR SKA DETTA SLUTA????

Det är inte bara han som råkar illa ut, det gör alla vi andra i hans omgivning oxå men det är det ingen som tänker på.
Alla tänker på missbrukarna men vem tänker på oss anhöriga då?? Är det nån som hör av sig till oss?? Nej det har dom aldrig tänkt på. Dom som sitter på soc har ju inge utb till att ta hand om missbrukare..... Dom fattar ju inte hur det fungerar och hur dom tänker....

Måste det sluta med att JAG ska flytta??? Det vill jag inte, är det inte bättre då att flytta på pappa LÅNGT LÅNGT härifrån??!! Då har dom hjälp mig och pappa kommer i från sina supar kompisar här... Han känner ingen som bor uppåt eller neråt så vad är problemet??? Men det är ju synd att använda huvet i såna situationer!!!!

Jag är bara såååååå jävla trött på detta just nu så jag vet inte vart jag ska ta vägen......
Alla säger åt mig att inte bry mig. Men då kan jag säga att det är inte sååå jävla lätt atta bara skita i. Om dom hade varit i min situation så hade nog dom känt samma sak.

Pappa frågade sista gången jag pratade med honom om han kunde ligga över här. Men det går ju inte, vist han va nykter men det hjälper inte..... Släpper jag på mig ikväll så kommer jag att göra det igen, och han kommer att fortsätta ringa mig.... Och det sa jag oxå. Vet inte riktigt om han förstod, men så är det. Vet inte vart han sover inatt, och klart att jag känner oro, Men vad kan jag göra..... Ingenting!!! Hoppas att han har det varmt och att han har fått nåt i magen iaf......
Men det återstår att se i morgon.......

TYCKER BARA ATT DETTA ÄR SÅÅÅÅ JOBBIGT............. Men förhoppningvis nån gång i livet så kommer det att ordna sig.

Jag får ringa pappas soc tant på måndag och berätta min situation, sen skiter jag i hur dom gör men dom får ta tag i det NU.... Inte för pappas skull utan för min. Jag säger det igen..................... NU FÅR DET VARA NOG.

Nu ska jag gå och lägga mig brevid Marcus som ligger och sover såå söt i sängen..... =)
Alltid nåt att glädjas över =)

Puss och godnatt...

// Petra

KOMMENTARER
Postat av: Mormor

Lill vännen det var en lång historia, jag för står dig fullt ut, det är ju din pappa det handlar om och du kan inte ta ansvar för han. Ja man undrar vad soc. är till för????? Men pappas syskon kan inte dom ta lite av detta?Tur att du har M.

Hoppas allt ordnar sig tänker på dig, älskar dig

2008-11-09 @ 08:35:13
Postat av: mamma

Ja du detta var mycket på en gång, jag förstårhur du har det, konstigt hur de tänker på Soc. Detta är ju inte klokt.....Detta är för jävligt...Man skall inte behöva ha det så här. Men hoppas att de ordnar sig, jag tänker på dig. Älskar dig.

kram

2008-11-10 @ 14:16:54

Kommentera något här:

Om du tycker om min blogg får du gärna följa den på bloglovin
bloglovin
Namn:
Mins mig!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0