Helgen!!

Jag skulle ha Axel i helgen. Så lördag kl 16.00 åker jag ut för att vara med barnen en stund så Carro kunde rida. Jag och barnen åt lite mat och packade en väska som Axel skulle ha med sig. Sen när vi skulle åka vart det full rulle som vanligt. Barna ville inte lyssna och Carro och Filip som skulle på bio som började 18.30... Vi åkte inte ifrån kårsta förrän kl18.20. =) Men dom hann iaf, det är ju tur att det är reklam innan filmen =).

Jag och Axel däremot, vi åkte till Malin och Emil på Kris.... Där fick han härja runt bäst han ville. Jag ville ju får honom så trött som möjligt =) Sen så åkte vi hem, jag bäddade i ordning och Axel satte på sig sin pyjamas. Sen fick han sitta i sängen och äta godis och dricka pepsi  och titta på bilar =) Åååå vad han tyckte att det var bra =) Och han var så snäll så snäll, Satt där hela kvällen. Men han ville inet sova..... *suck* Så när jag gick och la mig runt 23.00-23.30, så va han fortfarande vaken. Men sen satte jag på en annan film och den var inte så bra tyckte han så då sov han =)...

Sen vakande han ju första gången vid 05.30. jag fattar inte. Somnar man senare så vaknar man ju senare oxå.... Men inte Axel... Pigg som tuppen, och jag morgon trött som bara den =) Jag bad honom lägga sig igen så satte jag på en film, han satt där tyst och lugn, så jag kunde sova vidare. =) Så vi låg i sängen ända fram till kl 10.00.
Då var det dax för frukost.... Och det första Axel frågar efter: Vart är ditt bord Petra. Jag har inget bord för mitt kök är såå litet.
A: Jaha, har du nån pall eller??
p: Ja, den står i hallen!!
A: Bra!!
han hämtar pallen och ställer den mitt i köket. Tar sina smörgåsar och sitt glas juice och placerar det på översta steget, Sen tar han sina ben och stoppar in under pallen och sätter sig.....
A: Så, nu har jag ett bord....... =)

Helt otroligt, hur kunde han komma på det där??? Han är 3 år. Jag hade inte en tanke på det.... Berättade för carro om han hade gjort så hemma, men det hade han inte, hon vart lika chockad hon =).
Sen vart han lite jobbig och trotsig så då åkte vi hem till kårsta. Satt där en stund med han, carro och Filip va ute och red. Sen ville Carro gå ut och gå.. Vi tog bussen till Siv och Tomas. Carro skulle sno med isg en träningsmaskin därifrån. (Dom är i New York) så det får dom väl se när dom kommer hem att den är borta=) Jag såg min stora kärlek TORSTEN... Så då stannade jag kvar där för att mysa lite.... Åååå min älskling. Han är ju det varckraste som finns =). Men OjOJOJ vad STOR han är. Äter mycke råtter nu =) Han hoppade upp och la sig på magen, uhf, jag fick inge luft, han väger ju bly =) Men vi hade det sååå mysigt. Han vart jätte glad av att se mig . Mammas lilla älskling.  Sen vart det mat  hos barnen och efter det åkte jag hem..... Skönt att vara själv nu =)

Men det tog inte många minuter innan mobilen ringde... Det var Marcus som ville att vi skulle laga lite mat.... MAT, jag ar ju redan ätit. Men snäll som jag är sa jag ok. Men att han fick vänta en timme, Jag måste få vila lite =) ( Det tar på krafterna att vara med barnen) Men han kom efter ca 30 min. Vi skulle laga fläskfilé m potais och sås. Men inge orkade. Vi köper pizza, Nej vi ångrade oss, vi åker nån annanstans och äter.... Paloma.... vi åker dit.... Nej vi ångra oss.... Vi tar Max... Vi åker dit.... Står i kö ca 5 min......Nej vi ångrade oss.... Vi tar Mc donalds.... Nej vi ångrade oss.... Vi köper grejer så bakar vi pizza hemma.... Jag vi åker och handlar.... När vi packat allt i korgen... Vi ångrar oss... *suck* Nu börjar jag att bli hungrig.... Vi bestämmer oss för att det får bli bacon, ägg och stekt potatis. Så det vart det.... Och gott var det oxå =)

Sen tittade vi på film, Se upp för dårarna som gick på 4:an igår = ) Ååå, den är så bra. Sen åkte jag hem... Och fick lägga mig i min sköna säng... Se sov jag väldigt gott =)

Nej nu ska jag göra nåt vettigt när jag ändå är uppe så tidigt =)

Hej hej!!

// Petra


Axel och hans nya bord =)


Mina två största kärlekar =)

KOMMENTARER
Postat av: Mormor

Jobbig helg ser jag. Men dina söta kärlekar så mysigt.



krammmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

2008-10-13 @ 13:25:16
Postat av: mamma

ja du de verkade en jobbig helg.

Men tur att du har dina söta kärlekar.

Älskar dig kram kram

2008-10-19 @ 21:19:07

Kommentera något här:

Om du tycker om min blogg får du gärna följa den på bloglovin
bloglovin
Namn:
Mins mig!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0