Basgrupp!!

Igår så fick vi nya basgrupper i skolan.... Känns sådär tror jag. Jag gillar min nya grupp, ska bli kul att vi jobba med vissa och andra kommer det att ta lite tid med. Men på nåt sätt så ser jag fram emot det oxå.
Men helst av allt så vill jag ha tillbaka min gamla grupp. Vist jag har alla förutom en i min grupp nu, men jag har ju oxå 5 andra personer. Jag skulle ge mycke för att få tillbaka min gamlal grupp...... Men jag ska inte säga för mycke, vi har ju bara setts i en dag hittils, så det kan säker komma att ändra sig!!! Vi får se hur det känns efter detta PBL arbete.....

Annars då.... Hmmm, vet inte om jag har så mycke att säga.... Ska jobba i morgon och känner mig inte jätte sugen på det. Tycker lite synd om mina missar som blir själva hela dan... Först så är jag i skolan hela dan sen direkt till jobbet. Men dom måste lära sig att ca 2 dagar i veckan så kommer det att vara så. Jag går ju på schema nu så det kommer att vara så nu ett tag framöver. Och visst jag har folk som kan komma och titta till dom, men hur kul är det att be om det flera ggr..... Känns ju nästan som att man utnyttjar folk och det vill jag ju inte. Jaja, som sagt dom får lära sig.

Idag när jag kom hem efter skolan så ahde dom vält en kruka med massa små sten i.... I HELA SOFFAN..... ARG ARG ARG.... Dom var dom inte vatten värda, det va på väg att bli en annons på blocket =) Nejdå, det skulle jag inte göra, men det kan kännas så ibland. Jag har ju aldrig haft inne katter, så jag hagr aldrig haft några problem med mina tidigare djur. Torsten va ju bara inne i ca 2 veckor innan han fick gå ut.... Men Sigge (Sigrid) och Börje dom klättar i gardinerna, klöser ut jord ur blommorna klättar på sängen, soffan mm...... Vilket kan göra mig väldigt frustrerad!!! Men ååå vad jag längatr tills dom är köns mogna så jag kan kastrera dom..... Och förhoppningsvis så blir dom inte lika busiga heller när dom börjar att bli lite äldre =)

Nu har jag varit och duschat i ca 15 min.... och då tycker dom att jag har varit borta ett tag så då måste dom busa lite extra.... det är knappt en lugn stund här.....


Oj, det vart mycke om missarna, men det är skönt att skriva av sig lite om dom ibland.... För dom ÄR jävligt jobbiga då och då. Men VÄLDIGT söta och mysiga oxå =)

Nu ska jag nog lägga in mina kladdkake muffins i påsar som jag ska ta med till min nya grupp imorgon.... Har bakat hela kvällen!!! Kom hem strax efter kl 21.30. Jag har varit barnvakt.... Så det var bara att ställa sig att baka. Som tur är så går det ju ganska fort.... Om man hade haft en normal stor ugn.... Men det är ju bara att dela upp det och köra flera gånger.....

Nu känner jag att jag har babblat på en massa här, så det kanske är dax att runda av......
Får se om jag orkar att skriva mer i morgon efter jobbet.... Får ju se hur det funkar i morgon i skolan....

Puss och godnatt

// Petra

Ps. Till mormor: Du vet vem han är... M..... =) Ds

KOMMENTARER
Postat av: Mormor

Hej gumman.



Jag älskar att läsa din blogg, Kissarna lungnar nog ner sig när dom blir lite äldre just nu leker livet.

Skönt att veta vem h*n är!!!!!!!!!!!

Kämpa på med allt.



Kram i massor =)

2008-09-18 @ 07:10:17

Kommentera något här:

Om du tycker om min blogg får du gärna följa den på bloglovin
bloglovin
Namn:
Mins mig!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0