Första dagen!!!

I går va det första dagen på min LIA.... KOm dit kl 09.00. Så jag hälsade på dom som stod ut och rökte och tog emot mig =).... Jag känner igen den ena... men tänker inte mer på det. Går in och presenterar mig för dom andra som jobbar där =).  Jag sätter mig med min handledare och vi pratar lite om vad det är för ställe, vad jag vill få ut mm. Oj, vilket skönt schema jag har =).

Får rundvarndring i huset och träffar den enda tjejen som bor där.... Vi känner varandra.... Och min handledare vet vem min pappa är... ALLA vet vem han är.... =(
Dom som jobbar där har själva ett missbruk i grunden..... Och min handledare har jobbat med pappa... Så kan det va att ha en missbrukare i släkten.....

Jag fick vara med att inhandla mat göra matlista, ta emot en ny tjej. (med andra ord så bor det 2 st tjejer där nu) Men vi hoppas på fler =),
På onsdagar så rider vi.... Och jag får oxå följa med =). Så i morgon så ska jag rida som jag inte har gjort på säker 7 år =) Så bli kul och spännande. Vi rider med ett annat behandlingshem. På ti & to så tränar vi... Jag kommer oxå att följa med med jag kommer att simma när dom andra är på gymmet =) Skönt att få göra det på arbetstid =)

Jag känner mig redan hemma i huset. Tog över matlagningen..... (litegrann) Sen kom jag på vad jag gjorde och sa att dom skulle säga till om dom inte gillade det.... Men alla tyckte det var skönt att jag tog tag i saker i stället för att bara stå... =) Så det känns skönt att jag oxå får vara med.....

Jag var med och åt lunch.... sen tyckte dom att jag skulle åka hem och ta det lugnt.... Dom tycker att man ska ta det lite lugnt så här i början.... och idag (tisdag) så fick jag vara ledig..... Blir en lugn vecka detta.... Fick vara hemma för att min handledare va ledig. Men dom är lediga ganska mycke för att dom jobbar LÅNGA pass. Så jag ska försöka att få vara där även fast hon inte är där.... Det blir  nog inga problem =)

När jag gick hem så åkte jag till Marcus en stund..... Och väntade på att Malin skulle sluta. Vi skulle till barnen och klippa dom =) Åååå va snygga dom vart.... Riktiga puddingar. Flilp fick tuppkam och Axel fick en lite mindre tuppis.....
Sen åkte jag hem och tog det lugnt.

Idag hard et inte hänt sååå mycke... Jag ocg Marcus har lagat nån kött gryta som han har hittat på =) ÅÅå det vart skit gott. Jag önska att jag oxå hade sån fantasi när det gäller mat... Han är ju bara SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ duktig. =)

Nu ska jag nog natta tror jag. Ska ju upp 06.30 i morgon. Måste hinna äta frukost innan jag åker och rider....

Puss och godnatt

// Petra

KOMMENTARER
Postat av: mamma

Vad skönt att det fungerar bra på din LIA...

Och att man får vara med på allt...Ha de gott..

älskar dig.

krammmmmmm

2009-02-04 @ 12:28:08
URL: http://www.123minsida.se/susanne
Postat av: Mormor

Skönt att allt är bra både i skolan eller på LIA och ditt privat liv, är så glad för det.

puss o kram älskar dig

2009-02-04 @ 15:38:27

Kommentera något här:

Om du tycker om min blogg får du gärna följa den på bloglovin
bloglovin
Namn:
Mins mig!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0