Solen skiner =)

Tänk va glad man kan bli av lite sol. Jag hara varit lite nere i flera dagar... Men så vaknade jag idag och solen skiner... Och helt plötsligt så blir man glad i hela kroppen... Konstigt!! =)

Igår va det dåligt väder och regn.... Så jag passade på att stor städa. Ååå det vart så fint tills älsklingen kom hem =)

Sen ringde Carro och frågade om jag ville med till gröna frodan och fika lite med barnen =) Så jag satte mig på min älskade cykel och trampade iväg. Det vart inte mycke cyklande igår. Men jag får ta igen det idag, i detta fina väder =)

När jag kom hem vart jag så rastlös, så jag åkte till Siv och hämtade hennes bakmaskin.... Och ställde jag mig och bakade bröd... =)


Nyttig bröd osm är bra för magen... Hoppas jag iaf. Jag har ganska dålig mage , så jag behöver lite fibrer som en hjälp på vägen. Så jag hoppas att magen sätter igåmg nu =)

Jag var klar med brödet strax innan 23.00 och jag började vid 20.00, så det tar sin lilla tid. Men det vart gott iaf. =)

Idag sås ska jag och Malin på Gympa... Friskis & svettis börjar med sin ute gympa idag, så nu blir det till att träna lite extra denna vecka.... Ska bli kul faktiskt. Jag är ju ingen människa som gillar att träna men vill man gå ner i vikt så är det bara kämpa... Vi får väl se vad vågen visar denna vecka. Jag är ju inte den bästa på att hålla på maten heller =) Men vi håller tummaran för att det går bra =)



I söndags så åkte vi till Nora igen, två ggr på en helg, det är inte dåligt =) Men gud va roligt vi hade... Det var långese jag skrattade såååå mycke, jag hade nästan kram i magen när vi åkte hem.... Undra om man kan räkna det som träning =).... Haha, alla genvägar är bra förutom dom dåliga =).

Sen så kom min kära storasyster hem till Sverige oxå, så passade hon på att stanna till i Örebro och snodde min bil. det tråkiga va att jag inte hann träffa henne. Vi va redan i Nora när hon kom hit, så Malin fick åka och ge henne nykeln hem så Annika kunde hämta bilnykeln..... Men jag får ju träffa storasyster på torsdag när hon kommer och lämnar bilen =)

Fick mitt hår färgat igår oxå..... Nu är det bara att fundera på vad man ska ha för frisyr.... Förslag nån???

Nu är det frukost på schemat så det är väl bäst att jag fixar det innan jag hungrar ihjäl. =)

Puss på er så länge

// Petra

KOMMENTARER
Postat av: Mormor

Va duktig du är som både städar,bakar,bantar,cyklar!!! Skönt att stora syster är hemma i sverige igen. Själv ska jag i vär och jobba ett långpass,men snart är det SEMESTER Jippi vad skönt.

Älskar dig kram

2009-06-16 @ 12:43:03

Kommentera något här:

Om du tycker om min blogg får du gärna följa den på bloglovin
bloglovin
Namn:
Mins mig!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0